Zoomin.TV opent drie kantoren in de VS

Een van Nederlands grootste mediabedrijven, Zoomin.TV uit Amsterdam, opent kantoren in Miami en Los Angeles en binnenkort in New York. Directeur Jan Riemens rekent AP, Reuters en landelijk bekende tv-programma’s tot zijn vaste klanten. Op 18 juni licht Jan Riemens tijdens MPJC zijn visie op Zoomin.TV en de online video markt toe. 

Vandaag werd bekend dat Zoomin.TV kantoren opent in Miami, Los Angeles en New York. Het bedrijf heeft een jaaromzet van ruim 20 miljoen euro en produceert zo’n 400 videos per dag in 17 talen, over elk denkbaar onderwerp. Met 50.000 kanalen en 2 miljards views per maand is Zoomin.TV het grootste niet-Amerikaanse MCN op YouTube.

Media-ondernemer Jan Riemens doorliep in vrij korte tijd een grote verandering met zijn bedrijf, omschrijft Emerce. Een paar jaar geleden kocht het video’s in van de grote persbureaus en verkocht die na bewerking door aan online nieuwssites. Daarna ging Zoomin ook zelf produceren. Twee jaar geleden richtte Riemens ook nog een multichannel network op. Hij verzamelde onafhankelijke YouTube-vloggers om zich heen en ging hun exploitatie verzorgen. Het uitgeversnetwork is goed voor 2,2 miljard online en 0,8 miljard mobiele impressies. Het MCN met vloggers groeit razendsnel: van vierhonderd miljoen impressies in december vorig jaar naar meer dan twee miljard nu en honderd miljoen abonnees.

Mediapark Jaarcongres

Hoe word je koploper op het gebied van online video met een netwerk van tweeduizend eigen producenten, 2,2 miljard online impressies en 28 miljoen uitgezonden minuten per maand? Op donderdag 18 juni vertelt Jan Riemens tijdens MPJC hoe hij van Zoomin.TV een wereldomspannend uitgeef- en exploitatienetwerk maakte. Wil je meer weten over dit wereldwijde bedrijf, de grootte van hun netwerk en hun strategie? Schrijf je hier in.