Wie zijn de genomineerden voor een cross media award Exploitant van het jaar?

Genomineerd voor de Cross Media Award Cross Media Exploitant van het jaar zijn: Marc Stubbé (Sanoma),  Mark van de Crommert (Mediasynced) en Ton Rozesytraten (RTL). Meer informatie over deze personen en hun visie vind je hier.

 

Marc Stubbé (Sanoma)
“Exploitanten zijn natuurlijk de adviseurs van WC-eend die WC-eend adviseren. Sanoma heeft inmiddels zo’n breed portfolio dat we door onze cross-mediale aanpak een heel stuk richting de adverteerders  marketing-, communicatie- en salesdoelstellingen kunnen opschuiven. We schuiven op van het verkopen van ruimte en tijd naar het aanbieden van passende commerciële communicatie oplossingen. We noemen deze beweging intern bij Sanoma internationaal: From space to solutions.
Die middelenvrije, geïntegreerde oplossingen betreffen alle mogelijke soorten samenwerkingen tussen Sanoma en adverteerders. Performance based afspraken, marketing partnerships, branded content oplossingen, testpanels of bijvoorbeeld het exploiteren en faciliteren van een e-commerce platform voor adverteerders. We hebben al samenwerkingen waarbij onze business partner zich niet als adverteerder beschouwt. Dat kan door ons cross mediale portfolio.”

 

Mark van de Crommert (Mediasynced)
“Met het risico dat ik open deuren in trap; alle media wordt digitaal,  interactief, crossmediaal en persoonlijk. Dat gaat een andere benadering vragen in de planning van media en advertenties. Want als alle media digitaal wordt,  dus ook TV, radio, print en outdoor, kunnen we straks veel nauwkeuriger crossmediaal plannen op uniek bereik. Dan komt dus de juiste boodschap, in de juiste frequentie en op het juiste moment over. Juist het verhogen van deze relevantie zal de acceptatie en effectiviteit van de merkboodschap vergroten. Dat is nu nog een kans, maar wordt daarna al snel een voorwaarde om überhaupt bestaansrecht te hebben als exploitant of bureau.”

 

Ton Rozesytraten (RTL)
“Crossmedia zorgt voor impact en synergie. Door tv en online verder te verweven, creëren we meer effect. Ik voorzie verdere groei door toenemende contentintegratie, vooral in prime time. Met digitale extensies zorgen we ervoor dat een format top of mind blijft. We trekken de beleving de hele week door; voor, tijdens en na de tv-uitzending.
Toch is niet zo dat voor elk programma een digitale spin-off wordt ontwikkeld. We kijken heel zendergericht naar onze programmering en vragen ons kritisch af of een programma zich echt leent voor een digitale doorvertaling. Bij die beoordeling is de vraag altijd: zit de kijker hierop te wachten? Een digitale omgeving moet namelijk wel echt toegevoegde waarde bieden. Zoals voor RTL Nieuws en bij programma’s met een grote fanbase als The Voice of Holland, Expeditie Robinson en GTST. Waar voorheen content king was, is nu de context king.”