Uitreiking Cross Media Awards op MPJC2013

Tijdens Mediapark Jaarcongres 2013 zal een nieuwe vakprijs binnen de Nederlandse media het levenslicht zien; de Cross Media Awards. In vijf categorieën worden prijzen uitgereikt aan personen en bedrijven die het afgelopen jaar een bijzondere, crossmediale prestatie hebben neergezet. Mediaprofessionals worden uitgenodigd om nominaties aan te dragen voor de awards. Uiteindelijk bepaalt een vakjury welk bedrijf met welke prijs aan de haal gaat. De Cross Media Persoon van het jaar wordt door het publiek gekozen.

Categoriën De awards zullen worden toekend in vijf categorieën:

Jury Voor de prijzen voor de Cross Media Case en Cross Media Exploitant van het jaar zal een jury worden samengesteld van zes bureau strategen. Voor de prijzen voor Cross Media Bureau en Cross Media Adverteerder van het jaar zal een jury worden samengesteld van zes media exploitanten. Van elk mediumtype één vertegenwoordiger. De Cross Media Persoon van het jaar wordt door het publiek gekozen.
Bas Vlugt, oprichter van het Nederlands MediaNetwerk en initiatiefnemer van de Cross Media Awards: “Crossmedialiteit is de afgelopen jaren het grote thema geweest in media en marketingcommunicatie. Wij voorzien dat dit thema de komende jaren een centrale plaats zal blijven houden binnen het vakgebied.
Het crossmediale vraagstuk speelt bij alle partijen; exploitanten, bureaus en adverteerders. Iedereen kan zien dat digitaal, mobiel en social steeds belangrijker worden maar niemand weet waar het precies naartoe gaat.
Het zijn fascinerende tijden. Niet alleen betekent crossmedialiteit heel veel technologische innovatie maar ook zoeken naar – en worstelen met – nieuwe business modellen. Het gaat ook over – het vervagen van – de grenzen tussen branches. Exploitanten, adverteerders, media- en reclamebureaus; ze komen steeds vaker op elkaars terrein.
Wij vinden het dan ook een juist moment om daar een prijs aan te koppelen. Om met deze prijs de discussie binnen het vak over de ontwikkeling van crossmedialiteit optimaal te stimuleren, gaan we interviews met alle genomineerden afnemen die in de weken voorafgaand aan de prijsuitreiking worden gepubliceerd op het Nederlands MediaNetwerk en op de website van de Cross Media Awards. Deze interviews zijn tegelijkertijd de cases die ter beoordeling aan de jury’s worden voorgelegd.”
Ton van Mil, directie iMMovator en initiatiefnemer Mediapark Jaarcongres: “Vanuit iMMovator en het Mediapark Jaarcongres zijn we bijzonder verheugd met het initiatief van de Cross Media Awards. Met het Mediapark Jaarcongres stimuleren we al vijf jaar innovatie en kennisverspreiding in de cross media industrie. De awards doen daar een schepje boven op, doordat we tijdens het congres een podium kunnen geven aan de mooiste, bijzonderste en meest vernieuwende cross media bedrijven, personen en cases. Mediapark Jaarcongres en de Cross Media Awards zijn daarmee een mooie combinatie waarmee we vernieuwing in de cross media sector een extra dimensie willen geven”.
Stuur jouw nominaties in! Media- en Marketing Communicatie Professionals zijn van harte uitgenodigd om suggesties aan te dragen voor nominaties in alle vijf categorieën. Het ijkjaar is 2012. Mail jouw suggesties naar post@crossmediaawards.nl. Noem de categorie en motiveer jouw suggestie. Je mag voor meerdere categorieën meerdere suggesties aandragen.
Meer informatie: www.crossmediaawards.nl