Geert-Jan van der Snoek (CEO Telegraaf Media Group)

Geert-Jan van der Snoek is per 1 juli 2014 in dienst getreden als CEO bij TMG. Hij begon zijn carrière als marine officier en stapte in 1995 over naar het bedrijfsleven. Vanuit onder andere KPMG en Merx Enterprises leidde hij een groot aantal new business en verandertrajecten in de mediawereld, de financiële wereld en de retail, onder andere bij Schuitema en Getronics. Van der Snoek behaalde zijn doctoraal bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Pim Schmitz (CEO Talpa)

Foto Pim SchmitzPim Schmitz is Chief Executive Officer bij Talpa. Voordat hij bij Talpa terecht kwam had Schmitz diverse functies in de financiële en media sector, waaronder bij ABN AMRO, Cyrte Investments en Endemol. Hij studeerde economie aan de Erasmus Universiteit en behaalde zijn MBA aan de Rotterdam School of Management. Binnen Talpa is hij verantwoordelijk voor de nationale en internationale strategie.

Tijdens het Mediapark Jaarcongres zal Pim meer vertellen over de televisie ontwikkelingen rond The Voice en andere Talpa programma’s in China.

Jan de Jong (Directeur NOS)

Jan de JongJan de Jong is directeur bij de Nederlandse Omroep Stichting (NOS). Jan is ooit begonnen als stagiair bij NOS Studio sport. Ruim 21 jaar later is zijn liefde voor de NOS nog onverminderd groot. In 1996 werd hij hoofd Marketing en Communicatie bij de NOS. Daarnaast richt hij in 2001, samen met Martijn Lindenberg van de NOS, het NOS Sportrechtenbureau op.

Sinds 1 april 2005 is De Jong bij de directie van de NOS. Hij was mediadirecteur tot 1 mei 2010. Sinds 1 mei 2010 is hij algemeen directeur. Daarvoor zat hij onder andere bij Veronica Sport en NOS Studio Sport.

Jildou van der Bijl (Hoofdredacteur LINDA magazine)

Jildou van der BijlJildou van der Bijl is hoofdredacteur van het magazine LINDA. In het verleden was zij onder meer hoofdredacteur van Nieuwe Revu.

Van der Bijl studeerde journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle. Zij liep in 1994 stage bij Nieuwe Revu en bleef daar werken. Op 1 januari werd de journaliste benoemd tot hoofdredacteur van de glossy LINDA. Zij was samen met Linda de Mol al hoofdredacteur van de specials van LINDA. (Wonen en Man). Mede onder haar leiding groeide de glossy verder uit. Eind 2009 bedroeg de oplage meer dan honderdvijftigduizend.

Van der Bijl was verschillende keren sidekick in het programma De Wereld Draait Door.

Matt Locke (Storythings)

matt locke storythingsMatt Locke is een expert in digitale innovatie, met diepgaande kennis over publieksgedrag over verschillende platforms en hoe je daar effectieve media projecten voor kunt ontwerpen. Hij heeft 10 jaar werkervaring bij grote omroepen, waar hij teams leidde die innovatieve cross-platform projecten ontwikkelden. Focus daarbij was het ontwikkelen van public service project voor jongeren.

Daarnaast is Matt gespecialiseerd in het toepassen van innovatie theorie in real-life business, met name in het creëren van innovatie cultuur gericht op korte termijn opleveringen. Matt weet hoe je om moet gaan met cultuur veranderingen in grote organisaties waarin het ontwikkelen van nieuwe producten centraal staat. Hij is internetexpert met een focus op sociale en culturele implicaties. Daarbij is hij vooral geïnteresseerd in het sociale gebruik van nieuwe technologieën en de drempels voor adoptie. 

Matt is een ervaren spreker en schrijver die regelmatig spreekt over innovatie en nieuwe technologieën, op conferenties en events over de hele wereld. 

Wendy Bernfeld, oprichter Rights Stuff

Wendy photo 300dpiWendy Bernfeld, founder and MD of Rights Stuff Amsterdam since 1999, is a passionate film buff specialized in content acquisition and distribution, licensing negotiations, and related strategy and rights advice, for  traditional media  (film, TV, Pay TV), digital media (Internet, IPTV, mobile/tablets, VOD, OTT /connected devices,  and the business side of web, cross platform, transmedia and VR production and distribution.

RIGHTS STUFF
On the platform/channel side, Rights Stuff provides content strategy, curates content, and negotiates deals in pay tv/VOD (TVOD, SVOD, ADVOD, DTO etc) across various devices for international traditional and digital media services, in startup, operational and expansion phases. She provides shortcuts, trends, concrete knowhow (pricing, deal terms, foreign markets etc) around content ranging from big brand (studio, minimajor) to independent, including more eclectic, niche, thematic, foreign language, festival, etc. On the rights-holder side,  she helps producers/distributors/sales agents engage commercially with such new Platforms (including SVOD),  & with hybrid-distribution, creative windowing, and ‘’originals’’ deals, to help maximize revenues/audiences, particularly international & beyond the Big5.

Henk Hagoort (voorzitter NPO)

Henk Hagoort is de voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).  Hij studeerde geschiedenis en was van 2000 tot 2008 directeur  van de Evangelische Omroep (EO). Binnen deze omroep werkte hij van 1992 tot 2000 als medewerker documentaires TV, afdelingshoofd informatieve programma’s en als lid van het managementteam. Voordat hij bij de EO in dienst kwam, werkte hij onder andere als toegevoegd docent Middeleeuwse Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht.

Op 31 januari 2008 werd hij benoemd tot bestuursvoorzitter van de NPO. Tot zijn portefeuille behoren onder meer strategie en corporate communicatie.

Bert Habets (CEO bij RTL)

Bert Habets is sinds 1 februari 2008 CEO van RTL Nederland.  Bert Habets is sinds 1999 werkzaam bij de toenmalige Holland Media groep en sinds 2001 CFO bij RTL Nederland. Door de redactie van het mediavakblad Broadcast Magazine is Bert Habets uitgeroepen tot Omroepman van het jaar 2013.  Hiermee volgt Habets Matthijs van Nieuwkerk op. Habets heeft zijn verkiezing niet alleen te danken aan het voortdurende en zich vernieuwende succes van RTL als zenderbedrijf, maar vooral ook vanwege zijn strategische zetten het afgelopen jaar, met name als het gaat om video on demand.

Jan Riemens (Oprichter Zoomin.TV)

Jan Riemens is een ondernemer pur sang: direct na zijn studie Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven richtte hij in 1993 MoneyView Research op, dat nog steeds succesvol is. Twee jaar later volgde MoneyView Online, online provider van financieel nieuws, dat in 2002 werd verkocht aan Dow Jones Newswires. In 2000 richtte hij algemeen persbureau Novum Nieuws op, dat in 2014 werd verkocht aan het ANP. Ook in 2000 werd door hem Finance TV opgericht, dat al snel werd ingekort tot FTV en later werd hernoemd, eerst in Zoom.in en in 2014 in Zoomin.TV.
Met Zoomin.TV wist hij een wereldwijd bedrijf neer te zetten met een brutobereik van vijf miljard per maand. Januari 2016 was Zoomin.TV het vijfde grootste netwerk op YouTube en het tiende grootste online videobedrijf ter wereld. In juli 2015 verkocht Jan Riemens het bedrijf  aan de Modern Times Group (MTG) uit Zweden

 

Michiel van Duijvendijk (CEO NEP The Netherlands)

Foto: Roy Beusker

Michiel van Duijvendijk is Chief Executive Officer (CEO) bij NEP The Netherlands. NEP The Netherlands was voorheen bekend onder de naam DutchView Infostrada, waarvan Michiel één van de oprichters is. Michiel studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In de jaren voor NEP The Netherlands bekleedde hij diverse functies in de mediasector en het bedrijfsleven, waaronder bij Tenfold Productions (producer), Achmea (financieel manager) en Smit & Dorlas (financieel en operationeel directeur). Sinds 2014 is Michiel algemeen verantwoordelijk voor NEP The Netherlands waartoe ook Team ENG en Avi-drome behoren.

Liam Tjoa en Tim van der Wiel (GoSpooky)

GoSpooky_0
Long Story Short – GoSpooky is gespecialiseerd in snapchat marketing. Liam Tjoa en Tim van der Wiel zijn de oprichters van GoSpooky. Liam is een jonge ondernemer, liefhebber van affiliate en social marketing, die gewerkt heeft voor bedrijven als Juramy en NOS. Momenteel studeert hij aan de Universiteit van Utrecht. Tim van der Wiel had op 13 jarige leeftijd al een twitteraccount met meer dan 250.000 volgers. Op dit moment is hij 18 jaar en is hij actief als online marketeer bij Spinnin’Records en druk met de middelbare school in zijn vrije tijd. 

 

Ingrid Walschots (Concept Director en Project Manager bij NTR)

ingrid walschots

Ingrid Walschots is sinds 2000 Concept Director en Project Manager bij NTR Internet & Innovatie. Projecten als New Arrivals, Mixed Up, Micromovies, Human Bird Wings en meest recentelijk de interactieve documentaire Jheronimus Bosch, de Tuin der lusten en de online Vleesverlangen Challenge komen uit haar koker. 

Zij studeerde webdesign aan de HKU in Hilversum en scenarioschrijven aan de schrijversvakschool ’t Colofon. 

Tijdens het Mediapark Jaarcongres presenteert zij de bekroonde interactieve documentaire Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten –  een audiovisuele reis, waarin geluid, muziek, video en afbeeldingen bijdragen aan een verrijkte vertelling.

Maikel Verhaaren (Head of New Business Development, GfK)

Maikel Verhaaren is sinds dit jaar Head of Business Development bij GfK. Maikel is ruim zeven jaar werkzaam bij GfK en heeft diverse retail- en media & entertainment posities bekleed. Maikel heeft communicatiewetenschap gestudeerd aan de Universiteit van Nijmegen en begon zijn carrière in de filmindustrie. Als Marketing Manager bij onder meer Paramount en Sony was hij eerder verantwoordelijk voor een breed scala aan conceptintroducties en marketingcampagnes in de Benelux.

Tijdens het Mediapark Jaarcongres zal Maikel ingaan op de facts & figures over de “Video Age”. Hoe, waar en wanneer kijken jongeren naar video en via welke devices? Betalen ze voor video content of kijken ze alleen gratis video en welke platformen zijn populair?

Sanne Cousijn (Producer/Owner at Blackframe)

Foto Sanne CousijnSanne Cousijn is de producent van Blackframe. Na haar opleiding productie aan de Nederlandse Film- en Televisie Academie heeft zij zich gespecialiseerd in filmrecht door middel van de master Informatierecht aan de Universiteit van Amsterdam. Sanne produceert bij Blackframe zowel (documentaire)film, waaronder de online hit de Meisjes van Thijs, als diverse kunstprojecten.

David Mühle (Regiomanager Ooyala)

David muhleDavid Mühle is Regiomanager voor Ooyala, gericht op de Scandinavische landen, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux en CEE. David werkt al meer dan 12 jaar in de media en internet business in Europa en de afgelopen 3 jaar heeft hij het commerciële team van Ooyala in Noord-Europa geleid. Bij Ooyala richt David zich op het commerciële succes van zijn regio en helpt hij klanten met het bouwen van nieuwe business modellen rond IP-geleverde video. 

Bastiaan Driessen (Manager On Demand NPO)

AAEAAQAAAAAAAAQeAAAAJGVkOWY2Y2QxLWE5NGEtNDNjMS04NTU3LTE1NDc4ZDU0MjQxZgBastiaan Driessen is werkzaam als Manager On Demand bij de Nederlandse Publiek Omroep (NPO). Hier is hij verantwoordelijk voor definiëren van de content strategie, het implementeren van nieuwe technische ontwikkelingen en het optimaliseren van de gebruikerservaring van de On Demand platforms van de NPO.

Bastiaan Driessen is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes

Jurian van der Meer, (Commercial Director Endemol Shine Nederland)

38ecf27Jurian van der Meer is Commercial Director bij Endemol Shine Nederland en verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen het bedrijf, zoals branded content, digitale video, gaming en licenties. Voordat hij bij Endemol begon was Jurian Managing Partner van de digitale afdeling van reclamebureau Lowe in Nederland.

“Endemol werkt transmediaal. We zoeken steeds hoe een verhaal op verschillende media tegelijk kan bestaan zonder dat je als consument al die media moet volgen.” De afgelopen jaren ontwikkelde Endemol Shine spinoffs die allemaal als zelfstandig project konden draaien.

Endemol Shine Nederland is een toonaangevend multimediabedrijf, waar creativiteit en kwaliteit hand in hand gaan met innovatie en ondernemerschap. Wij leggen ons toe op creatie, productie en exploitatie van content; in alle genres, voor alle platforms en in opdracht van en samen met zenders, distributeurs, adverteerders en maatschappelijke organisaties. Endemol Shine Nederland onderscheidt zich ook door de ontwikkeling van vooruitstrevende business modellen.

Jurian van der Meer is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes

Jaap Visser, (Managing Director ESL Benelux)

AAEAAQAAAAAAAASbAAAAJGFmZjFiMzNjLWMyY2UtNGVhYy04NmNiLWY5YzQyZWNlMzk0OAJaap Visser is Managing Director bij ESL Benelux. ESL Benelux is een onafhankelijk esports bedrijf in de Benelux. Samen met hun partners organiseren zij verschillende gaming/esports events per jaar. De doelgroep van ESL is tussen de 14 en 32 jaar oud. Naast hun kernactiviteiten helpen zij hun partners bij het opzetten van marketing strategieën en verhoging van merkwaarde door middel van hun bestaande kanalen in de gaming industrie.

Jaap Visser is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes.

 

Ruud de Langen, (CEO at Mindshare)

3b8b51aRuud de Langen is CEO bij mediabureau MindShare. Hij startte zijn loopbaan in 1989 bij Sky Radio. Werkte daarna voor TMP, Media Direction, FHV Content en Starcom. Ook was hij samen met Karel Beyen een aantal jaren actief in BLaF, het bedrijf dat onder meer het TV Format Puberruil bedacht.

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote varieteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten – Big Data – helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen. 

Ruud de Langen is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes

Joris Evers (Vice President, Netflix )

AAEAAQAAAAAAAAOPAAAAJDg3OTI5ZWMwLTBkM2QtNGMxMC1iZDUzLTM2NGE1NGFhNWJiNgJoris Evers is werkzaam als Vice President bij Netflix. In het algemeen is hij verantwoordelijk voor de Europese communicatie bij Netflix.

Netflix is in Nederland sinds 11 september 2013. Binnen een mum van tijd is de streaming dienst voor films en series on demand een doorslaand succes. Netflix voorziet ook in een overvloed aan documentaires en stand-up comedians. De Amerikaanse videodienst is met ruim 44 miljoen abonnees wereldwijd marktleider in het aanbieden van online films en series. Netflix Nederland is de ideale optie voor iedere film en televisieserie liefhebber in ons land met een dagelijks groeiend aanbod en er komen nog veel gewilde series aan!

In Nederland heeft de Amerikaanse aanbieder van internettelevisie volgens onofficiële metingen binnen een jaar meer dan 600.000 nieuwe abonnees weten te winnen, een verzevenvoudiging ten opzichte van eind 2013. In Europa loopt Nederland daarmee voorop, maar de groei is nu ook ingezet in Frankrijk en Duitsland.

Joris Evers is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes.

Geoffrey van Meer (Manager Consumer Intelligence, RTL)

237b913b2a5cc28ec4f6ce396b67956bcb80b8a2Geoffrey van Meer is werkzaam als manager van de afdeling Consumer Intelligence bij RTL Nederland.
Zijn taak binnen de afdeling is het opzetten van een datascience afdeling. Door het bouwen van een dataplatform en het opstarten van een team met datascientists.

RTL heeft een groot ecosysteem met vijf lineaire zenders, Videoland video on demand en RTL XL, maar ook het reclameverkoopplatform Spotexchange, de website inclusief Buienradar en de evenementen. Allemaal met eigen datastromen, met momenteel in totaal een kleine vijf miljoen geregistreerde en/of herkende personen.

Geoffrey van Meer is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes

René Delwel (Directeur United)

27e39a2René is directeur van United, het Nederlands technisch productiebedrijf voor audiovisuele media. Zij produceren niet alleen beeldmateriaal van artiesten zoals The Rolling Stones, Coldplay en Muse, maar ook van verschillende programma’s. Denk aan Chantal blijft slapen, Boer zoek Vrouw, maar ook internationale programma’s zoals EMA Milan. Op dit moment is United de frontrunner als het gaat om UHD en HDR verwerking.  

In 2010 begon René bij United als interim manager voor de fusie die op dat moment gaande was. ‘’Mij werd gevraagd om deze met mijn voorgaande werkervaring tot een goed einde te brengen.  Ik was daar eigenlijk als interim manager, en ik ben later blijven hangen’’, aldus René. Zijn carrière begon bij KPN in 1995, in de tijd dat ISDN en Programma Gemist opgezet werden.  

René Delwel is tijdens MPJC2016 te zien in de videoquotes

Rens de Jong, Dagvoorzitter, presentator & spreker

Rens de Jong is een bekende voor zakelijk Nederland. Met zijn energie, kritische journalistieke houding en gevoel voor humor weet hij zijn publiek te boeien. Rens presenteert programma ‘Zakendoen met Rens de Jong’ bij BNR en ‘Z in Zaken bij RTLZ, waar het duidelijk is dat hij een groot hart heeft voor ondernemend Nederland. ‘Ik ben ervan overtuigd dat bij alle belangrijke veranderingen in ons leven, in onze maatschappij, in de wereld, ondernemers & bedrijven een sleutelpositie vertegenwoordigen.’

Zijn specialisaties zijn innovatie, duurzaamheid, ondernemerschap en human capital. In 2013 werd hij door Quote uitgeroepen tot één van de populairste dagvoorzitters van ons land. Begin 2014 won hij de titel ‘Dagvoorzitter van het Jaar’.