Peter de Mönnink spreker op Mediapark Jaarcongres

Topman Sanoma Media Netherlands toegevoegd aan programma
Peter de Mönnink, sinds begin dit jaar CEO van Sanoma Media Netherlands, is toegevoegd aan het programma van het Mediapark Jaarcongres op 26 juni. Tijdens dit vakevent dat voor de zevende keer georganiseerd wordt in studio 21 op het Media Park, zal de Mönnink toelichten wat de strategie en plannen van Sanoma zijn, onder andere inzake SBS.

Het Mediapark Jaarcongres staat in het teken van ‘Challenges in Media’. In een bomvol programma met nationale en internationale sprekers wordt gekeken naar uitdagingen voor mediabedrijven op het gebied van data, video en business. Peter de Mönnink staat samen met Bert Habets (CEO RTL Nederland) en Kees Abrahams (eigenaar productiebedrijf Imagine Nation) op het podium in het programmablok over de ‘Business Challenge’. Hier gaat het om de vraag hoe mediabedrijven in de toekomst geld verdienen. Naast bestaande modellen komen er steeds nieuwe mogelijkheden bij. Van e-commerce tot een mobiel netwerk, van video on demand tot nieuwe vormen van adverteren, van live entertainment tot data analyse en data handel tot sponsoring op nieuwe wijze. Hoe wordt het geld verdiend?

PortretPeter de Mönnink is als topman van Sanoma Media Netherlands verantwoordelijk voor de transformatiestrategie richting een duurzaam en succesvol multimediaal mediaportfolio. Belangrijk speerpunt is de wisselwerking tussen print, digital, events én de televisiezenders van het door Sanoma aangekochte SBS Broadcasting. Recentelijk deed Peter de Mönnink al een en ander uit de doeken tijdens Sanoma Media Matters en op 26 juni maakt hij ons verder deelgenoot van zijn visie op het Mediapark Jaarcongres.

Peter de Mönnink is sinds 1 januari 2014 CEO van Sanoma Media Netherlands. Daarvoor was hij CEO van Reed Business International,  en Reed Business Nederland, de uitgever van onder meer weekblad Elsevier. De Mönnink werkte sinds 1988 bij het bedrijf.