Locatie

MJC vindt plaats op verschillende locaties op het Media Park. Het plenaire programma vindt plaats in de stijlvolle studio 21 op het Media Park. Aan ronde tafels luister je samen met de andere deelnemers naar hoogstaande keynotespeakers. In de foyer wordt de lunch uitgeserveerd en vind je verschillende demo’s. De expertsessies vinden plaats in Villa Heideheuvel, op loopafstand van studio 21. 

Studio 21
Media Park
Sumatralaan 45
1217 GP Hilversum

Media Park Hilversum

We adviseren je om via da A1 naar het Media Park te rijden, vanuit alle richtingen. Komende vanaf de richting Amsterdam neem je de afslag Laren/Hilversum. Vanuit de richting Amersfoort volg je de borden Hilversum-Noord en neem je de afslag Laren/Hilversum – Noord.

  1. Bij de stoplichten ga je linksaf richting Hilversum. Je rijdt nu op de Hilversumse weg.
  2. Deze weg blijf je volgen. Je rijdt de gemeente Hilversum binnen. Bij de verkeerslichten houd je rechts aan, richting Ring (noord), Bussum, Loosdrecht. Je rijdt nu op de Johannes Gerardtweg.
  3. Je volgt deze weg tot en met het viaduct over de spoorlijn. Direct na het viaduct ga je bij de verkeerslichten rechtsaf. Dit is de Sumatralaan.
  4. Bij de rotonde kies je de linkerbaan en rij je het Mediapark op. (Je neemt de rotonde driekwart)
  5. Sla nadat je het Media Park binnenrijdt rechtsaf parkeerdek A op. Vanaf parkeerdek A zijn de locatie van het MPJC met bordjes aangegeven.

De locaties van de verschillende expertsessies bevinden zich op loopafstand van studio 21. Je kunt je auto de hele dag op parkeerdek A laten staan.

 

 

Impressie

 Terugblik MPJC2016

 

MPJC2016 Aftermovie from iMMovator on Vimeo.

 

Studio 21 (congresprogramma):

27769594542_07a985f5f9_k 27259023183_a31c2ce5fa_k Bert Habets michiel duijvendijk Jildou van der Bijl publiek

Expertsessies:

27769609262_8723c1a4b8_k 27769609592_2d541d7f0d_k (1) 27870516435_0d3cc2b4fd_k 27870517025_36540d0307_k (1)

Contact

Het Media Jaarcongres streeft ernaar de belangrijkste mediabedrijven uit de sector te betrekken als partner. Het gaat om verschillende vormen van samenwerking.

Algemene vragen

Neem voor algemene vragen contact met ons op via:
Media Jaarcongres
Postbus 315
1200 AH Hilversum
Tel: 035 6238781
Fax:035 6238945
info@mediajaarcongres.nl
www.mediaparkjaarcongres.nl

Sponsoren

Sponsoren leveren een financiële of facilitaire bijdrage in ruil voor een uitgebreid sponsorpakket dat het bedrijf voor-, tijdens-, en na het MJC onder de aandacht brengt. Neem voor details over de sponsorpakketten contact op met Ton van Mil van iMMovator.

Mediapartners

Mediapartners geven het MJC bekendheid in verschillende sectoren en netwerken door middel van aandacht in hun online en offline publicaties. Neem voor meer informatie contact op met Minouche van Reenen, Minouche.vanReenen@immovator.nl

Vorige edities

MJC is al negen jaar lang hét media event van het jaar. Tijdens vorige edities haalden we een keur aan topsprekers naar Nederland, waaronder Matt Locke (Storythings), David Mattin (Trendwatching.com) in 2015, Rory Sutherland (Ogilvy) in 2014, Matt Danzico van de BBC in 2013, Gary Carter (FremantleMedia) in 2012, Kevin Slavin in 2011 en Erik Huggers in 2011. Daarnaast is de Nederlandse mediatop ook altijd aanwezig in het programma, zoals in het verleden Bert Habets (RTL), Peter de Mönnick (Sanoma/SBS), Frank Botman (Dasym) en Henk Hagoort (NPO).

MPJC2016
The Video Age stond centraal tijdens MPJC2016, op 23 juni. Zoveel video overal, waar zet je op in? Wat zijn hypes? En hoe zien toekomstige verdienmodellen eruit? Onder meer Jan de Jong (NOS), Jildou van der Bijl (LINDA), Matt Locke (storythings) en Pim Schmitz (Talpa) presenteerden hun visie. Ook jong talent kwam aan bod met o.a. Liam Tjoa en Tim van der Wiel (GoSpooky) en Sanne Cousijn over de Meisjes van Thijs. De uitgebreide verslaglegging van MPJC2016 vind je op deze pagina.

MPJC2015
Act Global was het thema van MPJC2015, dat plaatsvond op 18 juni 2015. Een zeer geslaagde dag waar Nederlandse media ondernemers die pionieren in het buitenland in het zonnetje werden gezet. Onbekend in eigen land, maar groot in het buitenland. Wat zij hadden te zeggen?

  • ‘TV is nog niet dood, maar het dak lekt’ – Jan Riemens (Zoomin.TV) over de opmars van online video
  • ‘De nieuwe generatie is gratis content gewend. De adverteerder gaat dat betalen’  – Eelko van Kooten (Spinnin’Records) over verdienmodellen in de muziek en media industrie
  • ‘YouTube heeft meer invloed dan TV. De interactie op YouTube is gigantisch.’ – Enzo Knol legt uit waarom hij geen real life soap op TV wilt
  • ‘Wij proberen de overkant te bereiken en daarbij hebben we geen drenkeling om de nek nodig’ – Henk Hagoort, doelend op de problemen waarin veel dagbladconcerns zitten
  • ‘Als Nederland een onderneming was, had China ons allang gekocht als testpark.’ – Frank Botman over de Nederlandse media industrie
  • ‘1% van het bedrijf was eigenlijk een betere deal geweest’ – Jeroen Wijering over de levering JW player aan YouTube waar hij slechts 15 euro aan verdiende

Daarnaast waren er keynote speeches van David Mattin (Trendwatching.com) en William Uricchio (MIT), een live demo van Cameraad van Nu.nl, een presentatie van de nieuwste GfK cijfers en de première van de VPRO VR Productie ‘De volmaakte mens’. We kijken terug op een zeer geslaagde dag! Bekijk hier alle video’s, foto’s, verslagen of lees wat de pers over MPJC2015 schreef.

MPJC2014
Op 26 juni 2014 vond MPJC2014 plaats, met een recordaantal bezoekers! Maar liefst 800 media professionals namen deel aan een van de onderdelen van het programma. Met inspirerende presentaties van Matt Boggie van NY Times (lees hier een exclusief interview met hem in Frankwatching) en Rory Sutherland van Ogilvy. Nieuws van Henk Hagoort (NPO) over een avatar voor doven en slechthorenden die zij ontwikkelen met TNO, nieuwe cijfers over de tablet markt van GfK en een interessant interview met topdesigner Bas Ording die een inkijkje geeft in zijn loopbaan bij Apple. Ook werd het Mediapact gesloten tijdens MPJC, onder meer BNN, gemeente Hilversum, de HKU en het MBO College Hilversum, NOS, NPO, de provincies Noord-Holland en Utrecht, RTL en United slaan de handen ineen om te zorgen dat de lijnen tussen onderwijs en praktijk worden verkort. Tenslotte was er ook de uitreiking van de Remotely.tv Awards voor de meest betwitterde zender en tv-programma’s. Lees hier na wie de winnaars zijn.

Bekijk hier de sfeerimpressie van MPJC2014

MPJC 2013
Donderdag 20 juni 2013 vond de zesde editie van het  Mediapark Jaarcongres plaats. Het was wederom een groot succes met interessante presentaties met onder andere: de opening van staatssecretaris Sander Dekker (OC&W), Erik Anderson (PDS) over kansen voor Nederlandse partijen in online video,  Stef van der Ziel (StreamZilla) over de komst van Netflix naar Nederland en inspirerende internationale sprekers zoals Matt Danzico (BBC) en Kenyatta Cheese (Know Your Meme). Heb je het congres gemist of wil je nog presentaties terugzien? Bekijk hier de video’s, verslagen en foto’s!

MPJC2012
Wat wordt ‘the next big thing’ in de televisie-industrie? Die vraag stond centraal tijdens MPJC2012. De komst van social media, second screen en connected tv brengen grote veranderingen te weeg in het medialandschap en mediaformats. Het is bijzonder moeilijk om te voorspellen welke trends bepalend gaan zijn aldus keynote speaker Gary Carter (formatspecialist en COO FremantleMedia). Uiteindelijk zijn het de kijkers die beslissen: we moeten ze dus iets aanbieden om te zien welke technologie ze gaan adopteren.

De 600 mediaprofessionals die MPJC in 2012 bezochten hoorden ook hoe de Zweedse filosoof en schrijver Alexander Bard het belang van het contact met de kijker onderschreef: niet je ego maar je netwerk is belangrijk.  ‘Het gaat om communities en als je als (media)bedrijf geen contact met communities legt, heb je eigenlijk geen toekomst.’

Je vindt hier een overzicht van de video’s, verslagen, foto’s en ander materiaal rondom MPJC2012.

MPJC2011
Met 700 inschrijvingen, 51 stands op het Innovatieplein en een keur aan topsprekers die hun visie gaven over de laatste ontwikkelingen was MPJC2011 een zeer geslaagde editie. De sprekers, waaronder Bert Habets (RTL) Henk Hagoort (NPO) en Roeland Stekelenburg (NLbuzz) signaleerden volop kansen voor het tweede scherm, maar ook een gemiste kans voor de Publieke Omroep in de kabinetsplannen. Stel het publiek centraal is de boodschap van de media industrie. Kevin Slavin, de internationale keynotespeaker van deze editie sloot daar prachtig op aan met zijn speech ‘Laughter from nowhere’.

Je vindt hier een overzicht van de video’s, verslagen, foto’s en ander materiaal rondom MPJC2011.

MPJC2010
Op 9 juni 2010 vond voor de derde keer het Mediapark Jaarcongres plaats. Deze editie stond in het teken van ‘oog voor het scherm’; innovaties rond het scherm, bekeken vanuit nieuwe ideeën, cijfers en initiatieven. Bioscoop, televisie, computer, mobiele telefoon – we worden in ons dagelijks leven omringd door schermen. Welke innovaties staan ons te wachten? Met onder andere bijdragen van Erik Huggers (BBC), Frank Volmer (Telegraaf), Phil Lelyveld (Consumer 3D Experience Lab) en diverse prominente media ondernemers.

Je vind hier de video’s, presentaties, verslagen, podcasts en persberichten over MPJC2010.

MPJC2009
In 2009 werd voor de tweede keer het Mediapark Jaarcongres georganiseerd. Het congresprogramma was goed gevuld, met de aankondiging van Staatssecretaris Heemskerk dat de radio frequentie vergunningen met 6 jaar verlengd worden, een inzicht in de plannen van aankomende omroep PowNed en de eerste reactie van Plasterk op de plannen van de Commissie Brinkman.

Je vind hier de verslagen, video’s en podcasts van MPJC2009

MPJC2008
In 2008 vond het eerste Mediapark Jaarcongres plaats en de bijeenkomst was een groot succes! Met meer dan 600 ingeschreven deelnemers, interactieve ontbijtsessies, topsprekers, interessante video reportages en het eerste publieke optreden van Henk Hagoort als voorzitter van de NPO, bood de dag een prachtig overzicht van de belangrijkste cross media ontwikkelingen in Nederland.

Je vind hier de verslagen, video’s en podcasts van MPJC2008

Initiatiefnemers

Het MPJC is een initiatief van iMMovator Cross Media Network, Media Academie en Beeld en Geluid. 

iMMovator Cross Media Network

Het iMMovator Cross Media Network is een netwerkorganisatie die zich richt op het versterken van de crossmediasector met de nadruk op innovatie en economisch rendement. Dit gebeurt door kennisdeling, kennisvergaring en het organiseren van contactmomenten tussen bedrijven, overheden en kennisinstellingen. Vanuit een kleine basisorganisatie worden verschillende projecten, events en publicaties opgestart die innovatie in de media industrie aanjagen.

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is een cultuurhistorische instelling die het audiovisueel erfgoed, dat uit historisch of cultuurhistorisch oogpunt van nationaal belang is, verzamelt, conserveert en toegankelijk maakt voor zoveel mogelijk gebruikers: mediaprofessionals, onderwijs en wetenschap, en het algemene publiek. Daarnaast ontwikkelt en verspreidt het instituut kennis op het gebied van audiovisuele archivering, digitalisering en mediahistorie.

De Media Academie is hét opleidingsinstituut voor radio, televisie en crossmedia

Media Academie heeft ruim 50 jaar ervaring in het coachen, trainen en opleiden van professionals in en buiten de mediawereld. Ontstaan vanuit het hart van de omroepen weten ze als geen ander welke kracht en impact een heldere boodschap heeft die goed wordt overgebracht. Een krachtige boodschap inspireert, informeert, komt over en heeft écht impact.

MPJC English Information

MPJC is the Dutch media event of the year and brings broadcasters, publishers, online media, advertising agencies, IT and telecom industry together. The event provides its visitors with insight into the state of affairs in the media world, focused on innovation and inspiration. MPJC is annually visited by a high quality group of visitors.

Date: June 18th 2015
Location: Studio 21 at the Media Park in Hilversum
Tickets: €275,- (regular ticket)
Organisation: iMMovator, Beeld & Geluid en Media Academie

Format

A strong plenary program, interactive Mix and Match sessions and in-depth expert sessions: MPJC offers something for everyone. A broad scope that offers various opportunities for MPJC partners engage in the event.

Inspiration
News and innovation guaranteed – The plenary program combines contributions from key players in the Dutch media world with international speakers. It offers great attention to innovation and digital developments.
Location: Studio 21, 700 visitors

Expert sessions
In a series of expert sessions MPJC partners provide you in-dept knowledge on a specific topic. Master classes, workshops and Q & A at different locations at the Media Park.
Location: eg Villa Heideheuvel, media center and the Dutch Institute of Sound & Vision
Visitors: from 10 up to 80
Time: 90 minutes

Network sessions
The program of Mix and Match sessions offers participants the possibility to interact at the round tables in studio 21. Expand your network, exchange knowledge, tactics and best practices.
Location: round tables of 21 studio
Visitors: 9 per table
Time: 30 minutes per round

Reach
The Mediapark Jaarcongres will be streamed and covered online by an extensive report in text, video and images. The reports are also included in the Trend Book ‘Trends and Developments in Cross-Media’ that iMMovator publishes annually. For the 2015 edition there will appear a series of articles prior to the conference in Broadcast Magazine. MPJC is widely covered in the Dutch (specialized) media.

Interested to join MPJC? Do not hesitate to contact us via info@mpjc.nl