Mix & Match: Van anoniem kijkcijfer naar loyale klant: wat is er nodig om succesvol te zijn als film- en tv-maker in het nieuwe mediaveld?

LOGO NBFAangeboden door: Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en Televisiemakers
Gespreksleider: Ron Toekook, bestuurslid NBF

Binnen de Nederlandse film- en televisiemarkt lijkt de tijd grotendeels te hebben stilgestaan. Vrijwel alle content wordt geproduceerd met overheidsbijdragen of advertentiegeld en ook nog eens uitsluitend voor bioscopen of televisiezenders. Er vormt zich geen directe band tussen de makers en de kijker. De makers staan bovendien een groot deel van hun rechten af in ruil voor de realiseringsbijdragen en internationaal produceren is beperkt. Sinds enkele jaren zijn er van buiten af oplossingen voor deze problemen ontwikkeld. Digitale marketing en online platformen bieden alternatieven voor de bestaande manier van werken. Is het een realistisch alternatief? Welke vaardigheden zijn er nodig om op deze manier succesvol te worden? Hoe kom je aan financiering? Tijdens deze sessies wordt ingegaan op de mogelijkheden, moeilijkheden en kansen voor de first movers en wat de toekomst gaat bieden.