Meer interactie, verdieping en netwerken tijdens Mediapark Jaarcongres 2014

Traditiegetrouw gaat MPJC  in op de belangrijkste ontwikkelingen in de media industrie. Dit jaar wordt er extra ingezet op interactie met het publiek. Zo kunnen MPJC bezoekers via hun mobiele devices direct reageren op vragen of zelf vragen stellen aan sprekers. Ook is er een breed programma aan interactieve sessies aan de ronde tafels van studio 21 op het Media Park.

Extra dimensie in plenair programma
Tijdens het plenaire programma waar (inter)nationale topsprekers op het podium hun verhaal vertellen, maakt de organisatie van MPJC gebruik van een web applicatie waar bezoekers vragen kunnen beantwoorden en kunnen stellen. De applicatie, ‘Voting essentials’ is afkomstig van Prographics, partner van MPJC en specialist in het verrijken van televisie en events met graphics en live data.

Zo zullen er voor aanvang van een themablok van MPJC vijf á zes vragen gesteld worden aan het publiek. De antwoorden komen tijdens of voorafgaand aan de presentaties op het scherm en kunnen door de sprekers in hun verhaal worden gebruikt. Leonie Rotermundt, manager Prographics: “We kunnen op basis van de antwoorden ook leuke feiten presenteren in de vorm van opvallende uitschieters, gemiddeldes en percentages.” Bezoekers kunnen ook vragen stellen aan de sprekers. “Alle input komt binnen in een speciale redactietool. Een redacteur van de organisatie kan beoordelen welke vragen en opmerkingen naar de moderator of de spreker worden doorgespeeld.”

Interactieve sessies
Daarnaast kunnen bezoekers van MPJC interactie, maar ook verdieping, opzoeken tijdens de expertsessies en Mix&Match sessies. De expertsessies worden aangeboden door partners van het congres en vinden plaats in Villa Heideheuvel. In 1,5 uur kunnen deelnemers in een klein gezelschap laten bijpraten over uiteenlopende onderwerpen, zoals big data in online advertising, gaming, auteursrecht, mobile tv en streaming.

Gelijktijdig aan de expertsessies wordt er in studio 21 een Mix&Match programma georganiseerd. Tijdens deze sessies van 25 minuten staan netwerken, discussie en demo’s centraal. De Kamer van Koophandel biedt bijvoorbeeld diverse tafels aan waar ondernemers rondom een thema bij elkaar komen. Ze discussiëren over hun plannen, vraagstukken en drempels. Andere partners van MPJC laten bezoekers kennis maken met nieuwe technieken of organiseren een brainstorm. Zo kunnen bezoekers Oculus Rift en Google Glass proberen, het Media Strategie Spel spelen of brainstomen over een goede contentstrategie.

Monique van Dusseldorp, programmasamensteller van Mediapark Jaarcongres: “Samen met de partners van MPJC hebben we een breed en interessant programma van subsessies kunnen samenstellen. Er is voor ieder wat wils. Mensen die op zoek zijn naar verdieping kunnen hun hart ophalen in de expertsesssies. Bezoekers die vooral zelf aan de gang willen en nieuwe contacten willen opdoen melden zich aan voor de Mix&Match sessies.

Meer over het programma en inschrijving voor MPJC is na te lezen opwww.mediaparkjaarcongres.nl.