Mediapartners

Het Mediapark Jaarcongres wordt gesteund door een groot aantal netwerk- en mediapartners uit alle sectoren van de media-industrie. Zij helpen het congres bekendheid te geven binnen de media-industrie. Ook geïnteresseerd om je als mediapartner aan MPJC te binden? Neem contact op met Marlies Hakvoort, zij vertelt je er graag meer over!

Adformatie
Adformatie online is het platform voor de professional die zich bezighoudt met communicatie. Hier vind je het belangrijkste en meest actuele nieuws rondom reclame, media en marketing.Mediapartners van MPJC2016 zijn:

AV & Entertainment Magazine 
AV & Entertainment Magazine wordt uitgegeven door de Van Munster Media Groep, een dynamische en multimediale uitgeverij in Nijmegen. Het magazine verschijnt zes maal per jaar en is een toonaangevend, veelzijdig en informatief vakblad voor de multimediale entertainmentbranche. AV & Entertainment Magazine is een vakblad voor professionals binnen de wereld van televisie, radio, broadcast, film, theater, show en evenementen.

AV Job
AV Job zoekt, vindt en bemiddelt sinds 1996 professionals in de media. Van de meeste professionals weten we wat ze kunnen en of ze open staan voor verandering. Voor werkgevers zijn we daarom voor de ‘lastige of precaire vacatures’ een vanzelfsprekende keuze.

Broadcast Magazine
Broadcast Magazine is het vakblad voor radio, televisie en multimedia. Het magazine vormt een onmisbare bron van media informatie voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij audiovisuele media. Broadcast Magazine biedt niet alleen het laatste nieuws, maar houdt de media professional ook op de hoogte van de laatste cijfers, transfers en producties in medialand.

Broadband TV Nieuws
Know all about it – website van o.a. mediajournalist Robert Briel. Broadband TV News is een website die nieuws, analyses and commentaar brengt over digitale televisie. Er wordt geschreven over business, platforms, the technologie en de mensen erachter. Broadband TV News verzorgt daarnaast een dagelijkse bulletin en wekelijkse nieuws reports.

Dutch Digital Agencies
Dutch Digital Agencies is de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus. Gezamenlijk vertegenwoordigen ze de Nederlandse digitale industrie.Regelmatig worden door DDA branchegerichte projecten en activiteiten geïnitieerd voor Digitaal Nederland. Leden ontmoeten elkaar regelmatig tijdens de DDA ledenvergaderingen, activiteiten en kennissessies. Onderwerpen als marktontwikkelingen, bedrijfsvoering, personeelswerving en beveiliging zijn onderwerpen die regelmatig de revue passeren.

Dutch Guild
De Dutch Guild of Multi-Media Engineers is een informele club van enthousiaste technici in de mediawereld, die de gelegenheid geeft kennis uit te wisselen en praktische gebruiksstandaarden te onderzoeken en toe te passen. Eens in het kwartaal wordt een bijeenkomst georganiseerd waar sprekers hun, veelal technische, licht laten schijnen op actuele ontwikkelingen. Met veel van deze ontwikkelingen worden de Guild-leden vroeg of laat geconfronteerd in hun dagelijkse professionele leven. Commerciële doelstellingen worden buiten de deur gehouden!

Economic Board Utrecht (EBU)
De EBU verbind sectoren die elkaar nu nog onvoldoende vinden. In nieuwe coalities koppelen we bedrijven aan overheden en kennisinstellingen. Coalities met schaalbare initiatieven, die leiden tot nieuwe producten en diensten om het leven hier en elders Groener, Gezonder en Slimmer te maken. Initiatieven die zorgen voor groei, banen en marktaandeel voor het Utrechtse bedrijfsleven.

FrankWatching
FrankWatching is een onafhankelijk crossmedia platform voor marketing, communicatie, social media, mobiel, user experience en nieuwe media professionals die kennis willen delen, discussies willen aangaan en een netwerk willen opbouwen.

InCT
Het vakblad InCT is een tweemaandelijkse uitgave over innovatief uitgeven en bestaat sinds november 2002. Het magazine bericht over innovaties op het gebied van uitgeven. Naast deze printuitgave organiseert InCT ieder jaar twee succesvolle events: InCTformatie in het voorjaar en InCTspiratie in het najaar.

Kees van ’t Hof Broadcast Services
Kees van ’t Hof Broadcast Services is een full service cross-media productie bedrijf gericht op het produceren en faciliteren van radio, tv en online uitzendingen. Van het verzorgen van een mobiele radiostudio op locatie, tot een complete HD-video productie inclusief de benodigde radio- en tv verbindingen. Kees van ’t Hof Broadcast Services is breed inzetbaar en denkt innovatief mee met de contentmakers.

Logeion
Logeion is de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. Een bloeiende vereniging met ruim 3.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van bijna 70 jaar vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak.

Marketingfacts
Marketingfacts.nl is één van de meest populaire marketing weblogs in Nederland. Feiten en cijfers over interactieve digitale marketing worden afgewisseld met luchtige onderwerpen. Samen met de 200 bloggers informeert de redactie ongeveer 200.000 unieke bezoekers per maand.

Magazine Media Associatie (MMA)
De Magazine Media Associatie (MMA) behartigt de belangen van 27 aangesloten magazine mediabedrijven. Deze bedrijven richten zich op consumentenmedia (magazines, websites & evenementen).

NBF
De NBF is dé Nederlandse beroepsvereniging van film- en televisiemakers. De NBF is zeer actief betrokken bij politieke gesprekken en onderhandelingen waarbij zij zich sterk maken voor de positie van alle film- en televisiemakers.

New Business Radio
New Business Radio brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start up tot ijzersterke multinational. 

OLON
De OLON is de organisatie van lokale omroepen in Nederland. We behartigen de belangen en helpen om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken. We doen dat door samenwerking tussen de lokale omroepen te faciliteren en te bevorderen. Waar mogelijk zorgen we dat gebruik gemaakt kan worden van schaalvoordelen. Denk bij de ondersteuning van de OLON bijvoorbeeld aan het opleiden van medewerkers, of het uitwisselen van best practices.

Promare
Promare Communicatie & Media is ervaren in communicatieadvies, projectcommunicatie en content (video)marketing. Promare bestaat in 2016 precies vijf jaar. De rode draad van de kunde van Promare is het bouwen aan merken door het ontwikkelen van de juiste content en merkuitstraling. Met kennis en ervaring in het ontwikkelen van content (video, teksten, campagnes, online en offline marcom, sociale media). Voor activiteiten in marketing en communicatie. Voor interne en externe doelgroepen.

RethinkingMedia
RethinkingMedia is nieuwsgierig naar de succesfactoren van uitgaves, apps, programma’s en mediabedrijven. Elk kwartaal worden de bevindingen gedeeld in een digitaal magazine voor mediaprofessionals. 

Socialmedia.nl
Socialmedia.nl is een informatief en actief portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan een mix van bloggers, sprekers en consultants met allen een eigen visie, ervaring en creatieve manier van het brengen van hun content. Meerdere organisaties participeren in dit concept. Het portal is zomer 2010 opgericht onder de naam SocialMedia.nl en tevens bereikbaar onder SocialmediaSocialmedia.nl. 

TotaalTV
Totaaltv.nl brengt actueel nieuws over zenders, producenten en programma’s en providers als KPN, Tele2, Ziggo, Caiway en CanalDigitaal.

Utrechtse Communicatiekring 
De Utrechtse Communicatiekring (UCK) is de grootste en meest actieve regionale communicatiekring in Nederland. De UCK verbindt betrokken communicatieprofessionals met passie voor hun vakgebied. Dat gebeurt door middel van regelmatige, interactieve bijeenkomsten. Daar ontmoeten leden elkaar, delen actuele kennis en ervaring, en doen inspiratie op. Deze bijeenkomsten zijn laagdrempelig, informeel en kwalitatief. De kring richt zich op communicatieprofessionals die zich verbonden voelen met hun vak, met hun vakgenoten en veelal wonen en/of werken in de provincie Utrecht. 

VillaMedia
Villamedia is opgericht in 1998. Op de website www.villamedia.nl verschijnt dagelijks journalistiek vaknieuws en worden vacatures voor media-professionals gepubliceerd. Het tijdschrift Villamedia magazine verschijnt elke maand en bevat nieuws en achtergronden over journalistiek en media.