LindaTV – Wie niet waagt, die niet wint

Jildou van der BijlDe LindaTV-app is 192.000 keer door gedownload en de helft is actief gebruiker. Hoofdredacteur Jildou van der Bijl van magazine LINDA en LindaTV is tevreden, al vond ze het aantal videoviews nog niet echt om over naar huis te schrijven. Vandaar dat al snel werd besloten dat de LindaTV-content ook gedeeld mocht worden. “Maar de bedoeling was eigenlijk een betaald kanaal, want een betaalrelatie met je klant biedt de grootste kansen.” Het idee voor LindaTV ontstond door de populariteit van het online Linda nieuws. “We hebben 3,5 miljoen views en het leek ons spannend om te kijken of het zou lukken om nieuws betaald te krijgen.” LindaTV maakt 80% van alle content zelf. “Soms is deze geheel of gedeeltelijk gesponsord en soms niet.” Makers bieden ook content aan. Daaronder zijn veel makers van het voormalige Man Bijt Hond. De korte formats van 5 tot 12 minuten passen binnen het aanbod van LindaTV. Van der Bijl laat het nieuwe format Bitterzoet zien, met minimale middelen geproduceerd door Talpa tv. Eerste doel van LindaTV is bereik vergroten en data genereren. Van der Bijl: “LIndaTV is een grote betaversie. We willen eerst meer inzicht in wat de kijker wil zien, wanneer hij afhaakt en ook zorgen dat adverteerders relevante items kunnen maken.” Live streamen sluit ze niet uit. “Dit is een leuke tijd. Je kunt heel veel uitproberen.” LindaTV kost voorlopig nog steeds meer dan het oplevert. “Maar we zien wel dat we andere adverteerders in ons blad krijgen. Er komt dus business naar ons toe.”

 

Jildou van der Bijl (LINDA) @ Mediapark Jaarcongres 2016 from iMMovator on Vimeo.