Genomineerden voor Cross Media Case

Tijdens MPJC2013 zullen de eerste Cross Media Awards uitgereikt worden.¬† Genomineerd voor Cross Media Case van het jaar zijn: Domino’s Pizza is met Tweet What You Eat, Heineken met de Rugnummer campagne en RTL is genomineerd met GTST:Wie is Tim? Nederlands Medianetwerk interviewde ze.

Wouter Krupe, Marketing Manager bij Domino’s Pizza
“Cross media is tegenwoordig noodzakelijk om de boodschap goed over te brengen. De consument gebruikt meerdere mediumtypes tegelijker tijd. De combinatie van verschillende mediumtypes kan de boodschap alleen maar versterken en meer duidelijk maken. Afhankelijk van het mediumtype pas je subtiel de tone of voice en uiting aan om zo tot een perfect vormend geheel te komen om de doelstelling te halen. Het dynamische karakter maakt het ook meer van deze tijd.”

Rob van Griensven, Senior Brand Manager bij Heineken
“Cross-medial inzet is voor Heineken essentieel in het effectief bereiken van de dynamische doelgroep, die vluchtig en divers is in mediagebruik. Waar bepaalde mediumtypes belangrijk voor ons zijn in het genereren van bereik, kiezen we ook bewust voor andere mediumtypes die binnen een beperkter bereik veel meer impact kunnen maken. Bij het evalueren van campagnes kijken we steeds in welke media we de boodschap goed hebben kunnen overbrengen en wat de combinatie van mediumtypes aan toegevoegde waarde levert.”

Annemarieke Loderus, senior development manager Digital Media bij RTL Nederland
“Om de kijkers nog meer bij onze formats te betrekken bieden we hen een Total Experience: door de inzet van verschillende platformen met additionele content en het verrijken van formats met interactieve crossmediale componenten verdiepen we de beleving en betrokkenheid van de consument. Op deze manier krijgen zij de mogelijkheid om onderdeel te worden van het merk waar zij fan van zijn. Als sr development manager ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van deze digitale extenties bij de programmering van RTL 4. Daarmee bedienen we niet alleen onze kijkers, maar ook onze adverteerders. En slaan we intern een brug¬† tussen programma management, sales en RTL Digital.”