Eigenaar van het grootste Nederlandstalige YouTube kanaal spreekt op Mediapark Jaarcongres

Mediapark Jaarcongres (MPJC) staat op 26 juni in het teken van ‘Challenges in Media’. Een van de challenges die aan bod komen is de ‘Video Challenge’. De aanwezigheid van streaming diensten zal het media landschap aanzienlijk gaan veranderen. Hoe bereik je een groot publiek als er steeds meer is om naar te kijken? Een van de sprekers die hierop in zal gaan is David Harms, eigenaar van het grootste gaming YouTube kanaal van Nederland: “DusDavidGames”. David is een belangrijke opinieleider op het gebied van de nieuwste games en gaming producten.

De video challenge
Er is steeds meer om naar te kijken, op steeds meer momenten van de dag. In het spoor van Netflix komen diensten als Videoland, Wappzapp en NLZiet de markt op. Hoewel het consumentengedrag nu nog langzaam verandert, zal een massale gedragsverandering richting streaming media het landschap op zijn kop kunnen gaan zetten. Wat is de aanpak van video aanbieders om deze strijd aan te gaan?

David Harms zal op MPJC zijn ervaringen en aanpak van zijn YouTube kanaal “DusDavidGames” delen. Op dit moment heeft zijn gaming kanaal meer dan 440.000 abonnees en maandelijks 8.000.000 weergaven. Op MPJC zal hij niet alleen zijn ervaringen delen, maar maakt hij ook live videoreports voor “DusDavidGames”.

David

Belang van samenwerking
Rond online diensten als YouTube en Vimeo ontstaat een nieuw eco-systeem met heel veel nieuwe makers en samenwerkingen. Op het kanaal DusDavidGames doet David Harms veel samenwerkingen (collabs) met andere Nederlandse gaming en entertainment YouTubers. Hierdoor worden er dagelijks veel verschillende video’s gepubliceerd op zijn kanaal en dat zorgt voor een breed publiek.

Een andere sprekers de uitgebreid stil zal staan bij dit nieuwe eco-systeem is Eugène Hendrikx van Divimove. Het bedrijf biedt content creators YouTube tools voor het monetizen van hun content, technische ondersteuning en analyses en ondersteuning op het gebied van marketing en crosspromotie. Divimove groeide uit tot een van de meest toonaangevende Europese MCNs, (Multi-Channel Network) met meer dan 1400 YouTube channel content creators die meer dan 400 miljoen views per maand genereren. Hiervan worden 60 miljoen views per maand gegenereerd door YouTube kanalen in de Benelux.